Jakie informacje zamieścić na stronie internetowej biura nieruchomości?

Jeżeli zaczynamy działalność w zakresie pośrednictwa nieruchomościami lub prowadząc biuro planujemy promować oferty nieruchomości, warto przemyśleć jakie informacje na niej zamieścimy. Oczywiście najważniejszą zawartością takiej strony, która umożliwia pozyskanie klientów są oferty nieruchomości, dlatego dobrze jak strona ma moduł importu ogłoszeń z programów dla biur nieruchomości, dzięki temu nie trzeba ich wprowadzać ręcznie. Taki moduł posiadają strony eBON WWW, do których można eksportować ogłoszenia z dowolnego program dla biur nieruchomości. Warto jednak pamiętać, że poza ofertami strona buduje wizerunek firmy, stanowi swoista wizytówkę naszej działalności na podstawie której, osoby odwiedzające mogą uzyskać o naszej firmie dodatkowe informacje.

PRZYGOTOWANIE STRONY INTERNETOWEJ

Przygotowując taką stronę warto zamieścić na niej szereg dodatkowych informacji aby osoby, które na nią trafią miały okazje bliżej poznać naszą firmę, zakres naszych usług, a nawet agentów nieruchomości, którzy pracują w biurze. Obszerne opisanie zakresu działalności biura nieruchomości, wpływa bardzo korzystnie na jej pozycjonowanie w Internecie, warto więc zadbać o rozbudowany kontent, który na pewno docenią wyszukiwarki internetowe takie jak Google poprzez wyższą pozycję na liście wyszukiwania. Dobrą praktyką jest prowadzenie bloga, w którym można udzielać prostych porad na temat częstych problemów na rynku nieruchomości, jest to dobry sposób na pokazanie z jednej strony merytorycznej wiedzy jaką posiada zespół pracujący w agencji, a z drugiej możliwość pozyskania klientów, którzy dopiero chcą pojawić się na rynku jako sprzedający lub kupujący nieruchomość.

Poniżej podpowiadamy jakie informacje (podstrony) i w jakiej formie możesz zamieścić na stronie internetowej swojego biura nieruchomości, jest on więc swoistym źródłem inspiracji jeżeli planujesz jej tworzenie lub modyfikację.

BLOG

Jak już wskazałem we wstępie, jest do dobra praktyka, która poprawi pozycjonowanie strony i może przyczynić się do pozyskania nowych klientów. Bloga najlepiej pisać samodzielnie, ponieważ kopiowanie fragmentów choćby z internetu, może zostać rozpoznane przez wyszukiwarki takie jak Google, co może przynieść odwrotny niż oczekiwany skutek. Dlatego warto zadbać o merytoryczny, ale przede wszystkim UNIKALNY kontent.

Od czego zacząć? Tak naprawdę można od rzeczy oczywistych (dla pośredników), a nie do końca dla osób, które planują np. zakup nieruchomości. Przykładowo można opisać ogólnikowo czym jest księga wieczysta, jakie informacje można w niej znaleźć i przy okazji dlaczego warto aby zrobił to właśnie pośrednik w obrocie nieruchomościami. Jakie dokumenty sprawdzić przy zakupie domu, mieszkania, działki itp., na jakie rzeczy zwrócić uwagę. Jest naprawdę dużo zagadnień, dzięki którym a nuż na naszą stronę trafi osoba, która po przeczytaniu artykułu bloga uzna, że jednak wiedza na temat nieruchomości jest zbyt obszerna i warto zatrudnić profesjonalistę.

O FIRMIE

Pozornie prosta strona ale warto o nią zadbać, bowiem może być tak, że osoba która odwiedza naszą stronę przejrzy szereg ofert na naszej stronie i zechce sprawdzić kim tak naprawdę jesteśmy. Warto więc napisać trochę więcej niż 2 lakoniczne zdania, co możemy więc napisać? Opisz dlaczego prowadzisz taką działalność, jakie jest doświadczenie twojego zespołu, jaka jest misja firmy, w czym się specjalizujecie. Warto zadbać o ten element i opisać swoją działalność tak, jakby klient spotkał się z nami w cztery oczy i zapytał, czym się Państwo zajmują? I wiesz, że od tej odpowiedzi zależy czy skorzysta on z Twoich usług czy też nie.

NASZ ZESPÓL

Można zauważyć od kilku lat, że część firm nie tylko w branży nieruchomości, stawia na tzw. personal branding, jest to szczególnie widoczne na rynku amerykańskim jeśli chodzi o biura nieruchomości. Oglądając dokumenty często widać, że maklerzy promując nieruchomości zamieszczają zdjęcia własnego wizerunku. Ten trend także co raz częściej pojawia się na polskim rynku nieruchomości, więc warto rozważyć na stronie internetowej stworzenie zakładki opisującej zespół, gdzie możemy opisać doświadczenie, kwalifikacje i specjalizacje każdego członka zespołu. Spotykaną praktyką jest także wspominanie o zainteresowaniach nie koniecznie związanych z pracą w nieruchomościach, jak taniec czy podróże, możliwe iż takim krótkim opisem wzbudzimy czyjąś sympatie i z tego powodu wybierze konkretnego agenta nieruchomości.

ZGŁOŚ NIERUCHOMOŚCI

Populatną funkcjonalnością dla stron biur nieruchomości jest zakładka "zgłoś nieruchomość lub "zgłoś ofertę". Umożliwia ona uzupełnienie formularza, którego celem jest przesłanie przez odwiedzającego stronę internetową informacji o nieruchomości do sprzedaży lub wynajmu albo informacji o tym jakiej nieruchomości poszukuje. W przypadku wyboru strony internetowej eBON WWW, taki formularz jest już wstępnie przygotowany.

ZAKRES USŁUG / OFERTA

Kolejna zakładka na stronie www, która pozostawia ogromne pole do popisu. Można w niej bardzo szczegółowo wymienić zakres usług ale także go opisać. Coraz częściej biura nieruchomości z uwagi na rozwijającą się technologię, świadczą usługi dodatkowe takie jak możliwość nagrywania filmów nieruchomości za pomocą drona, czy tworzenie wirtualnych spacerów. Opisanie takich usług może sprawdzić, że klient który jest zainteresowany taką usługa odnajdzie ofertę biura w internecie i skonstatuje się w celu zawarcia umowy.

KARIERA

Podstrona kariera także jest często spotykana, jest to miejsce gdzie możemy zamieścić informacje o poszukiwaniu pracowników do zatrudnienia. Jeżeli więc planujemy rozwój kadry warto zamieścić taką zakładkę, która umożliwi osobą poszukującym pracę sprawdzenie aktualnych ofert zatrudnienia w naszej firmie. Jeżeli mamy już stronę to nic nas to nie kosztuje, często w przeciwieństwie do ogłoszeń w portalach internetowych.

CERTYFIKATY

W obecnych czasach nie trzeba mieć licencji pośrednika w obrocie nieruchomościami aby prowadzić agencje nieruchomości. Z tego względu jeżeli posiadamy certyfikaty, zaświadczenia lub inne dokumenty potwierdzające ukończenie szkoleń lub kursów, warto na przykład dodać skany takich dokumentów. Jest to dodatkowy dowód, którym potwierdzimy osobom posiadaną wiedzę i doświadczenie.

WSPÓŁPRACA ZE STOWARZYSZENIAMI, PORTALAMI, DORADCAMI...

Osoby które planują skorzystanie z usług biura nieruchomości, czasami weryfikuj wiarygodność przedsiębiorcy z którego usług chcą skorzystać. Na polskim rynku nieruchomości funkcjonuje kilka stowarzyszeń biur nieruchomości, w ramach członkostwa firma zobowiązuje się do świadczenia usług zgodnie z pewnymi standardami, zdarzają się także programy specjalne jak promowana przez Polską Federację Rynku Nieruchomości „Karta Praw Klienta”. Jeżeli jesteśmy członkiem takiego programu lub jakiegoś stowarzyszenia to jedną z wartości dodanych jest właśnie możliwość wskazywania klientom, że jesteśmy ich członkiem właśnie na stornie internetowej poprzez dodanie takiej informacji w opisie firmy lub zamieszczenie logotypów. Na pewno korzystnie wpływa to pozytywnie na wizerunek w oczach potencjalnego klienta oraz zwiększa wiarygodność przedsiębiorstwa.

POLITYKA PRYWATNOŚCI / RODO

Dobrze pamiętać, że strona internetowa to także miejsce gdzie już dochodzi przetwarzania danych osobowych. Oczywistym przykładem takiego działania jest opcja przesłania zapytania do biura nieruchomości za pomocą formularza zgłoszeniowego, dlatego warto zadbać o to aby zamieszczona była przy nim odpowiednia klauzula informacyjna, jak również dobrą praktyką jest tworzenie tzw. Polityki Prywatności, którą także często zamieszcza się na stronie internetowej.

Powyższe przykłady podstron jakie się pojawiają na stronach internetowych są powszechną praktyką dla biur nieruchomości ale także innych firm działających na rynku. Warto więc rozważyć gdy rozpoczynamy tworzenie strony internetowej dla biura nieruchomości dodanie takich informacji.